Klant Reacties 2018

Hallo Ad,

De ecu is nu goed de auto draait nu weer op alle 6 cilinders. We laten de auto nog een nachtje staan zodat we morgen nogmaals kunnen controleren of alles goed is bij een koude start.
De dynamo had geen spanningspieken en lijkt in orde.
Bedankt voor de service.

gr, Dennis

Beste,
 
Heb hem inmiddels afgehaald en terug ingebouwd. 
De cruise Control werkt terug zoals het hoort.
 
Bedankt voor de goede service.
Als ik aan de herstelling van de lambda regeling begin neem ik terug met jullie contact op!
 
Groeten, Dimitri

Beste Rudolf, beste Jakko,
 
De VS rijdt weer als de brandweer. Ik heb vorige week woensdag het gasklephuis opgestuurd naar een gespecialiseerde onderneming, namelijk ECU Repair Centre in Mierlo. Ik had voordien contact met eigenaar ing. Ad van Dijk. Zaterdagochtend had ik het gasklephuis gerepareerd retour, met ook enige aanwijzingen om de motor de gelegenheid te de gereviseerde gasklep in te regelen. Dat bleek nauwelijks nodig: van meet af aan liep de motor zonder hikjes prachtig stationair. Alle foutmeldingen bleven achterwege! Kortom: genezen! De kosten bedroegen € 275,-  Aanmelden via de website middels een speciaal formulier.
 
Bedankt voor jullie hulp en service. Om andere klanten effectief te kunnen helpen geef ik nog even de gegevens:
 
ECU Repair Centre, www.ecu-rc.nl
06 47143377, ing A. van Dijk
 
 
Hartelijke groet, Hein T.

Hallo. We hebben het kasje al binnen. De auto doet het weer. Bedankt .  Gr v E.

Beste Ad,
Dank u voor het bericht.
Heb de vorige keer een tempomaat relais door u laten repareren tot volle tevredenheid.
Dit keer is het relais voor reserve want ze zijn schaars en duur.
De vorige had ik van Ali Express maar die heeft niet lang geleefd.
Goedkoop is duurkoop zeggen we dan maar.
Met vriendelijke groeten,
 
Harry B.

Hoi Ad,
Bedankt voor je snelle werk en suggesties! Ik heb inmiddels een andere besteld in de VS, nu wachten tot hij binnen is. Misschien laat ik de oude nog eens repareren. Is er nog een bedrijf die dat doet?
 
Nogmaals bedankt!
 
Groeten
Arjen de V.
 

Goede morgen,  
Alles is naar tevredenheid afgehandeld.

Beste meneer van Dijk,

Twee jaar geleden heeft u een reparatie uitgevoerd aan de elektronica van de automatische versnellingsbak van mijn auto.

Dat is prima bevallen. Geen problemen met de versnellingen meer!

Momenteel heb ik met dezelfde auto een ander probleem, namelijk met het zogeheten instrumentencluster.
Een aantal functies (zoals de verklikker van de autolampen) werken niet meer en als de auto "uit" staat gebruik de groep met het instrumentencluster ruim 2A stroom.
Ik vermoed dus een defect daarin.

Kunt u zoiets ook repareren? Moet er dan ook iets opnieuw geprogrammeerd worden door de Mercedes dealer?
Het betreft een Mercedes Vaneo, bouwjaar 2002, 1.9 benzine, automaat.
Wat zou zo'n reparatie kosten?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Harm van D.


Goedemorgen Dhr. van Dijk.
Alles werkt weer zonder storingen. mijn klant is tevreden die kan mooi met vakantie en u heeft mij geweldig geholpen zo!
 
Hartelijk dank voor uw service!  geniet van uw vakantie!
 
Met vriendelijke groeten,
 
Tom H.

Geachte heer Van Dijk,
 
Ik heb de abs module vandaag ingebouwd met positief resultaat.
Ik wil u hartelijk bedanken voor de correcte en vakkundige herstelling.
Alsmede ook een positieve ervaring wat betreft de vriendelijkheid en de professionaliteit naar de klant toe.
Met vriendelijke groeten Jean

Beste meneer Van Dijk,
 
Ik rij nu al weer een week volledig storingsvrij na de reparatie die u heeft uitgevoerd. Geweldig dat u de regelunit heeft kunnen repareren, bedankt.
 
Groet,
 
Oscar van V.

Hallo Ad,

Bedankt voor de goede en snelle service, ik ben erg tevreden want hij werkt weer!!

Super bedankt!

Met vriendelijke groet,

 
Jelle L.

Geachte heer van Dijk,
 
Dank voor de snelle levering van cruise unit,heb hem gisteren al ontvangen.
Met vriendelijke groet,


Peter T.

Werkt perfect! Heel erg bedankt.

Beste Ad,   Een goeie maand geleden heb je me vakkundig uit de brand geholpen door mijn ECU van mijn BMW 325i E92 te repareren. Gisteravond leek mijn dashboard weer een kerstboom alleen deze keer waren het “Oranje lampjes van de ABS” (zie foto’s 6434 & 6432 in de bijlage) Aan het rijgedrag van de auto was niets te merken maar eenmaal thuis aangekomen heb ik mijn OBD 2 apparaat aangesloten en de computer uitgelezen.   In de computer van het Chassis stonden twee (2) meldingen: (zie foto 6517 in de bijlage)
  • 5DF0 - Hydraulic unit: pump motor
  • 5DF1 - Control module, internal.
Helaas zijn beide meldingen niet met de OBD 2 te wissen.
Ik heb meteen op jullie website gekeken en zag dat de twee meldingen worden genoemd als veel voorkomende foutcodes voor dit type (net als bij de ECU) al heb ik het type nummer van de pomp nog niet kunnen controleren.
 
Mijn vraag is:
  • Moet ik wederom een reparatie aanvraag indienen zoals bij de ECU of heb je aan deze informatie voldoende?
 
Ik moet nog wel opzoek naar iemand die me kan helpen om de module te demonteren en te monteren want voor het terugplaatsen zal het rem systeem ontlucht moeten worden, en dat heb ik bij een ABS systeem nog niet eerder gedaan.
 
Met vriendelijke groet,
 
Joris L.

Geachte heer Ad van Dijk Verzenden op klantnummer 11171 is succesvol aangekomen! Speedy's nieuwste leveringsnummer was onzichtbaar voor internet en vond het een echt avontuur. Hoewel we in de EU zijn, heeft elk land zijn eigen regels. In Bulgarije is het verplicht om de telefoons van de afzender en de ontvanger aan te geven. Hun afwezigheid zorgde ervoor dat de zending in een onbekend magazijn werd achtergelaten. Alles is in orde, het eindigt goed! Het onderdeel is perfect gerepareerd. Vandaag was het gemonteerd op de auto en het is in beweging. Haar eigenaar Silvia Evstatieva is vandaag jarig, dus jij hebt het beste cadeau voor haar gemaakt! Bedankt voor het uitstekende werk. Ik wens gezondheid en succes voor u en het hele team!
Beste Grüße!

Bulgarije

Geachte heer van Dijk,

Hiermee wil ik u laten weten dat we vorige week na binnenkomst het gasklephuis hebben teruggezet.
Aanvankelijk bleek een storing met het starten aan  de hand (startonderbreker), waardoor onze reactie naar u wat later is geworden.
Wat betreft uw gasklephuis reparatie denk ik, dat het prima is gelukt.
Het gas reageert weer als vanouds, geen terughouding met accelereren en stationair loopt het zeer rustig. We zijn er tevreden over.
Vraag:
Betekent een garantieperiode van een jaar ook, dat de levensduur van het gasklephuis rond een jaar zal liggen of kan het evenzogoed een langere periode zijn?

Met vriendelijke groet,

Dirk N.


Goedendag Heer Ad van dijk,
 
Heb afgelopen vrijdag ecu ontvangen , is vandaag gemonteerd en en motor loopt weer als van ouds.
 
Bedankt zover.
 
Heb nog zo een  zelfde module liggen en heb die geprobeerd in mijn auto maar garage krijgt hem niet aan de gang want ik er geen chip van de start blokkering bij.
 
Kan jij startblokkering verwijderen of er een chip bij leveren? 
 
Indien mogelijk wat kost me dat?
 
Met vriendelijke groet,
 
 
Jeroen K.
 
K-rtrucks
dank je

Hoi Ad,
 
Module net geplaatst, werkt weer perfect. 
 
Top, dank je!

Hallo,
De cruise control werkt perfect!!! 
 
MVG Frank

Hallo Ad,
 
Loopt weer prima.
 
Bedankt !!!
 
Groeten,
 
Eric

Goede middag,

 
Wij hebben alle onderdelen nagekeken zoals u had opgegeven maar konden geen afwijking vinden.
Inmiddels rijdt de wagen reeds enkele dagen zonder problemen rond.
 
Bedankt voor de vlotte service.
 
Mvg,


Beste Ad,

 
Dank voor de snelle service en reparatie van mijn ECU.
De ECU is goed aangekomen en na montage in de auto was de code: “30BA Inj 1,2,3 or DME internal fault” te wissen zonder dat hij daarna nog terug kwam.
Wel kwam er een code “Miss Firing on cil 2” na de bobine van cil 2 te wisselen met cil 3 liep het probleem mee naar cil 3.
De bobine maakte dus kortsluiting en heb alle bobines vervangen, nu loopt de auto weer perfect.
Het was dus de bobine 2 die een kortsluiting veroorzaakte die daarmee waarschijnlijk ook de ECU heeft beschadigd.
 
Nogmaals dank voor de snelle service en reparatie.
Ik neem aan dat u het geen probleem vind dat ik uw naam aanbeveel bij bevriende garage houders.?
 
Met vriendelijke groet,
 
Joris L.


Hallo Ad,

Wij hebben het onderdeel inderdaad ontvangen. Auto rijd weer gelukkig!:)

Groetjes,

Danielle


Ja , module reeds ontvangen . 
Zaterdag gemonteerd en alles werkt nu perfect . 
 
Met vriendelijke groeten ,
Piers V.

Goedenavond ,Mijnheer v. Dijk.
Vandaag de ruilunit in gebouwd, stuk gereden, en werkt weer ,duidelijk het schakelrelais nu te horen, bij het aanzetten.
Zeer content met de samenwerking ,super zo als U mij heeft geholpen ,en ook nog extra garantie gegeven heeft op de unit.
gr Ruud W. 
 

Gegroet,

 
Ivm onderstaande module.
 
Ik connecteerde de module terug zoals ze zat (kleur op kleur) met een nieuwe Mercedes bobijn en helaas, de motor slaat nu helemaal niet meer aan. Ook met de oude bobijn doet hij geen enkele moeite meer om ontsteking te leveren, daar waar hij voor de herstelling wel aansloeg maar niet op toeren wilde komen. Ik probeerde de module zowel aan de massa als los van de massa (speelt dat eigenlijk een rol, heeft de module massa aan het huis nodig?)
En nu?
 
Patrick B.

>>
Geachte heer B., 

 
Wat bedoeld u met, gevonden wat er aan de hand was, is het probleem opgelost?
 
De module was doorgebrand, dat kan spontaan gebeuren door veroudering, maar kan ook komen door overbelasting, bv kortsluiting of een doorgebrande/slechte bobine.
 
Er zijn veel verschillende type bobines, ik weet niet wat er bij u in zit, als u twee aansluitpunten ziet dan van deze de weerstand meten, van zowel de oude als de nieuwe bobine, die waardes zou ik dan graag ontvangen. 
 
Mail anders even een paar duidelijke foto's, wellicht kan ik het dan beter aangeven.
 
Groet,
 
Ad

>>>>

Ik heb ‘m weer aan de praat,  blijkbaar een beetje zoals het hoort.
 
Mijn gok :  Bij de panne hebben enkele verschillende zuid amerikaanse techniekers de bekabeling herlegd tot we (geen mens weet hoe of waarom) terug ontsteking hadden, vrij rudimentair en slecht draaiend.
De bekabeling lag dus ok (slecht draaiend maar we konden weer bewegen) voor de stukke module nu moest ze herlegd worden voor de herstelde module.
Ik lees op het forum (waar ik jullie vond) dat het mogelijk is om de module te “bypassen” ten koste van de levensduur van de  contactpunten, ik vermoed dat we per toeval zulks deden in Argentinie.
 
Ik meet morgen de drie bobines die in het spel zijn, de originele die in Argentinie vervangen werd door een Argentijnse, welke ik hier dan weer verving door een originele Mercedes bobine waar hij nu mee werkt.
Ik meet tussen de 1 en 15 aansluitingen?
 
 
Groeten,
 
>>>>


Gegroet,
 
Ik mat de bobijnen in kwestie , telkenmale op dezelfde manier, uit de wagen,  niets aangesloten, zelfde meter, meteen na mekaar, drie metingen om fouten uit te sluiten.
 
Oude Bosch eruit genomen in Argentinie bij opzoekingen om zeker te zijn
Tussen pool 1 en 4 , ook tussen 15 en 4  : 8.9 KOhm
Tussen pool 1 en 15 :  0.8 Ohm
 
 
Nieuwe Argentijnse bobijn waarmee we dus met loshangende module (van de massa weg)ongeveer 3500 km deden , niet ok maar hij liep.
Tussen pool 1 en 4, ook tussen 15 en 4  : 8.86 KOhm
Tussen pool 1 en 15  : 0.8 Ohm
 
 
Nieuwe Bosch die er nu opzit (model zie foto) en werkt naar voldoening.
Tussen pool 1 en 4 , ook tussen 15 en 4 : 9.1 KOhm
Tussen pool 1 en 15   : 0.6 Ohm
 
 
Ik heb ook een erg antieke bobijn liggen die werkt,  +40 jaar, glazen behuizing en oliegevuld, dus zeker niet voor transistoren geschikt :
Tussen pool 1 en 4 , ook tussen 15 en 4 : 5.3  KOhm
Tussen pool 1 en 15  : 3.9 Ohm
 
 
Ik mat ook een recente Beru bobine die voor  de oudere , niet transistor ontstekingen , als back up bij de meetinstallatie ligt en  ook zeker werkt:
Tussen pool 1 en 4 , ook tussen 15 en 4 : 7.5KOhm
Tussen pool 1 en 15  : 3 Ohm
 
Ziezo.
 
Nog even herhalen, kort verloop van zaken,
 
Argentinie , erg warm na lange rit . Motor drie maal stilgelegd aan benzinestation file,  derde keer stilgelegd met sleutel, drie minuten later niet meer op gang te krijgen. Geen vonk, nergens.
Uren zoeken en proberen, bobine vervangen door Argentijnse, niets helpt. Module los van de massa, start prompt weer wel. We hangen module op met isolerende draden en rijden 1000km.
Kabel tussen module en weerstanden schuurt door op koetswerk , kortsluiting en motor stil.
Ik verbind de kabel weer en hang module binnen. Rijden nog 2500km, het starten wordt wel moeilijker , motor hangt niet meer aan het gas wanneer koude motor.
2 maanden later, niets gedaan , auto terug in Europa, start maar wil helemaal niet in toeren gaan. Ik stuur module naar u.
Bij terugkomst module vervang ik de Argentijnse bobijn door de correcte originele mercedes exemplaar. Start niet. Ook niet met de Argentijnse bobijn.
Ik herleg de bekabeling volgens schema, start en rijdt normaal.
 
Ik vermoed dat ik de juiste bobine gemonteerd heb, dat de Argentijnse ook OK was en de originele Bosch ook goed is , en de fout zat initieel in de module (door u opgelost) en daarna foute bekabeling aansluiting.
 
Vindt u de gemeten waarden normaal?
 
 
 
Groeten,
 
Patrick B.

>>

 
Hoi
 
Module wordt belast met pool 1 - 15 en die waardes zijn vergelijkbaar van de bobines, lijkt me dus allen ok, de andere polen levert de vonk, ook die waardes zijn overeenkomstig, dus ook de hoogspanning zal vergelijkbaar zijn. De oudere bobine zal een zwakkere vonk leveren omdat die een hogere weerstand heeft op 1 - 15. Overigens een hogere weerstand op 1 - 15 zal niet snel de module beschadigen, een te lage wel!
 
Ja dat de module omzeilt wordt zien we vaker en dan zal het inderdaad niet goed werken na een herstel en precies de contactpunten worden dan veel zwaarder belast, dat was net de reden dat men toen zo'n elektronische ontsteking heeft bedacht. 
 
Gelukkig heeft u het snel gevonden en werkt nu alles weer goed.
 
mvg
 
Ad van Dijk
 

Goedemiddag de unit is goed aangekomen is gemonteerd ontluchten was inderdaad wat lastig nu draait motor weer als een zonnetje perfect zoals alles is gegaan hartelijk dank en goede vakantie groet sietse de vries

Hallo,

dat is wel een beetje teleurstellend. Er zitten duidelijk problemen in de ecu en nu betaal ik dus 199 voor enkel reparatie van een servo, terwijl foutcodes duidelijk zijn aangegeven en beide items waren ingezonden. 

Verplaats je even in mijn situatie. Ik diagnotiseer het systeem als defect, vertel de klant dat we mogelijk een oplossing hebben voor 199 euro via een reparatie bedrijf. Materiaal wordt ingestuurd, wordt wel 199 euro berekend ivm aangetroffen problemen en reparatie en vervolgens werkt het systeem dus niet. Moet weer heen en weer sturen, maar zonder oplossing. Toch moet ik mijn klant doorberekenen. Dit is een handelaar en deze gaat dan ook lastig doen (allicht) omdat er alsnog weer extra kosten gemaakt moeten worden, er geen oplossing is en er uiteindelijk nu door mijn eigen metingen verder overgegaan is op ook nog eens een andere unit.

Is er geen oplossing; prima, maar dan betaal ik bij bedrijven als AC Tronics onderzoekskosten en retourkosten, maar niet de volle 100%? Dit klinkt als zeuren misschien, maar ik zit wel met een grote klant welke nu knap geirriteerd is.

Autoservice

Henk

>>

Hoi Henk,

Ik snap heel goed dat je ervan baalt, ik heb ook liever altijd een goede oplossing, maar ik heb deze modules niet liggen. De foutcode kan vaak geen onderscheid maken tussen module en motordeel en het motordeel was duidelijk defect en is hersteld. De kosten zijn daar ook op bepaald, tot nu toe hebben we bij dit model niet eerder een defecte module gezien gehad. We herstellen dat vaker zonder problemen en we vragen nooit om deze module. Wanneer men de module opent en het daardoor defect gaat, kan ik daar natuurlijk ook niets aan doen. Ik denk dat oorspronkelijk het motordeel defect was en de module door iemand geopend. Normaal rekenen we 50 EUR voor onderzoek als we iets niet kunnen herstellen, nu heb ik er ook twee keer werk mee gehad en ik verwacht dat het motordeel toch echt goed hersteld is. Ik wil voorstellen dat ik dan 100 EUR reken en de rest retour boek, ik denk dat dat heel redelijk is.
 
Ik hoor wel of je daarin mee kunt gaan.
 
mvg
 
Ad van Dijk

>>>>

Beste Ad,

Dat lijkt me een meer dan redelijke oplossing.

Laat ik voorop stellen dat ik op zich zeer tevreden ben met jullie werkwijze en de wijze van afhandeling, net als de inzet om te kijken of en hoe iets alsnog opgelost kan worden. Daar schort het hem echt niet aan. Het knelpunt voor mij is dat ik voor handelaren werk (en garages) en in dit geval een lastig verhaal heb naar de klant toe. Ik snap je verhaal dat dit niet een veel voorkomend probleem is en op dat vlak is het leergeld voor beide partijen. Zelf heb ik al een andere module geregeld, deze komt aankomende week binnen. Inclusief verzendkosten zit dat ook ongeveer richting die 100 euro (iets in de 90 euro inc kosten was het) dus dan past het allemaal wel weer voor nu.

Heb al een andere Punto van zelfde typegevonden waar ik op heb uitgemeten wat er mis ging om zeker te zijn dat dit het probleem echt in de unit ligt en daar ben ik 100% zeker van momenteel.

Dank voor je goede inzet, ik waardeer dat zeer en hoop niet dat het als gezeur over is gekomen.

Autoservice

Henk


Beste Ad,

 
Het geld staat op de rekening, bedankt daarvoor.
We hebben vanmiddag de ruilpomp gemonteerd en de storing is verholpen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Kay


Aan Ad van Dijk,


Gisteren is de module aangekomen en het ding werkt !
Ben er erg blij mee.

Groet,    Roeland K.


Super bedankt voor de snelle service. En de storing is inderdaad verholpen. Toppie

Ad;

 
Bedankt voor de snelle service , motor stond gepland om vandaag af te leveren ,is gelukt.
 
Met Vriendelijke Groet
Tom S.
M. Den-Bosch


Oke dank je wel voor de snelle service! Zal het aanbevelen bij de andere clubleden indien n

KLOPT!  Na 5 meter rijden gingen de lampjes uit……
Hartelijk dank voor de goede snelle service!
 
Ik geef je adres door op ons forum………
Mvg H.


Oke dank je wel voor de snelle service! Zal het aanbevelen bij de andere clubleden indien nodig……

Ik geef nog even feedback als hij weer ingebouwd zit.
 
Grt H.

 


Bulgarije

Geachte heer v
Met vriendelijke groeten Jean

Beste meneer Van Di